Minden egyéb blogfajta

Minden egyéb blogfajta

Koncert/Szinház/Előadás blog

2021. július 24. - citromkarika

Szia(*sztok)!

*abban az esetben ha egyszerre többen is olvasnátok.

Amint már feltűnt a blogot olvasóknak eléggé gyakran a zenéről írok na De végre lehet az élő zenéről még eddig nem volt szó. Szóval ez egy folyamatosan frissülő cikk sorozat lesz amely a különböző zenei produkciókról fog szólni  amelyekkel jártamban-keltemben találkoztam/tapasztaltam most, hogy már lehet látogatni ezeket az eseményeket. 

 

2021

I.

Az első koncert a Fenyves Márk duó koncertje volt amely az If Jazz  Cafe-ban volt megtartva ez Május 25.én volt.
Ez egy keddi nap ergo olyan sokan nem voltak. Maga a hely egy kis Jazz klub ahol szinte minden este van koncert. A koncerten rajtam kívül 2-en voltak bent mert úgy kell a védettségi igazolvány. Maga az ötlet eléggé spontán volt mert kb. 6 kor találtam ki, hogy jó lenne koncertre menni mert elegem van a vizsga időszakból és jó lenne egy kicsit lazítani. Na de beszéljek már a koncertről, egy gitáros és egy bőgős játszott jazz standardeket nekem legjobban a Day of Jazz an Wine dal maradt meg leginkább. Összeségében egy nagyon hangulatos koncert volt ahol szinte alig voltak. Néhány szavat még érdemel az kicsit hippi pincérnőt akinek később még szerepe lesz. Az előadásról illetve a helyszínről, hagyok itt linkeket.

Helyszín
http://www.if-jazz-cafe-budapest.hu/


Előadók
https://open.spotify.com/album/19YFX0RpcWSE4T7cNnsKDO?si=vCfwf7SJTTezij4IkKvs7g&nd=1&fbclid=IwAR3jJ6TZV9VL9AY0qOpHjrpViI-8crLCdGcI6hm2jD5sOcl2PClRRryNR8Q

I,V. 

A másfeledik egy orgona koncerttel egybe kötött Istentisztelet volt a Budai várban. Június 6-án a napokban volt a z egyik leendő lelkész barátom születésnapja és  Ő javasolta, hogy a várban is van Istentisztelet, így hát elmentem. Na mivel ekkor éppen egy nagyon nehéz vizsgámra (régen szigorlatnak nevezték) tanultam így még útközben is tanultam. Az oda út egy kicsit kalandos volt mivel éppen lekéstem az elöző járatot, így futnom kellett az utolsó 30m-en de így is bezárták előttem a templomajtót, szerencsére azért volt még hely bent.   Eredetileg ugye Istentiszteletre számítottam de mint kiderült egy fiatal orgonista játszott nagyrészt és csak néha szólalt fel a lelkész. A koncert végéről viszont korábban el kellett jőjek, mert egy barátommal beszéltem meg egy találkozót.

 

II.

Második Szalóky Classic Jazz Sunday Június 6-án ahol már társaságom is volt, mint előbb említettem. Na ugye ide siettem a Várból. Ez a koncert szintén az If Jazz Cafe-ban került megrendezésre. Pont a Zenészek mellett volt asztalunk. Ez a zenekar 4 tagból ált és egy kicsit pörgösebb Jazzt játszottak de sokkal többet nem nagyon tudok elmondani mivel inkább a barátomra figyeltem mint a koncertre. Itt kell megemlítenem, hogy a pultos lány aki készített rólunk egy képet egy  analóg fényképezőgéppel  amelyen vaku is volt.

LINK

https://www.facebook.com/IF-Cafe-Jazz-Club-119649694670/videos/szal%C3%B3ky-classic-jazz-sunday-imm%C3%A1r-k%C3%B6z%C5%91ns%C3%A9ggel-%C3%A9l%C5%91ben-az-ifb%C5%91lasztalfoglqal%C3%A1s-061/218354956402803/

III. Galaxisok + Ricsárdgír 6/12, Budapest Park

Na De a harmadikon Már volt POGÓ is meg ESŐ és nem Margaret Islandra pogóztam bár eléggé érdekes lenne mondjuk a Hóvirágra néhány "félrészeg" Punkokkal táncolni. Ezt a koncertet a Budapest Parkban tartották meg Június 12.én. A fellépők a Galkaxisok volt és RicsardGír. Ez volt az első amelyikre már jegyet is vettem. Tehát engem inkább a (Szabó Benedek és) Galaxisok érdekelt. A zenéjükről annyit, hogy pont jól leírják, azt az életérzést ami az tinikor végétől a 30-as éveikben járok fiatal felnőttekig terjed, és ennek a korszaknak a problémáit feszegeti. Az albumok ezeken az éveken vezetnek végig. A koncertre az egyik legjobb barátommal és a párjával és néhány ismerősükkel  mentem. Természetesen késtek de túl élem. Ahogy elkezdődött a koncert (Galaxisok) egyből elkezdett esni ami a második dalra már szakadó esővé vált. Mivel eddig még nem láttam az zenekart így nem tudtam elképzelni, hogyan néznek ki de valahogy nem egy angol focistának, (aki mindig poló ingben jár mert szeretne egy kicsit elegánsabban öltözni de közben meg szeretne igazából le gurítani egy pintet) képzeltem el Szabó Benedeket  ÉS a Teljesség fele című dal elmaradt ami a koncert után a közönség elkezdett énekelni.

https://www.youtube.com/watch?v=_CrPNyWC8tQ&ab_channel=Galaxisok

A Ricsárdgír amelyik egy ilyen zúzosabb viccelődős, nem teljesen az én stílusom mert egy kicsit már sok ez a viccelődös de meg van a maga hangulata. Maga a koncert jó volt végre pogóztam és meg tök jó volt a barátaimmal találkozni és az eső is elállt eddigre már.  A héten találtam a körúti villamos síneken egy 5000-t és ebből vettem is egy pólót.

https://www.youtube.com/watch?v=IRA6XqVHefw&ab_channel=RCHRDGR

 IIII. Meg egy cukorka, Lóci Játszik 6/16 Kobuci Kert

A Negyedik egy random jött ötlet volt Júni 16-án amikor is A Kobuci-ba mentem Lóci Játszik koncertre, úgy hogy aznap délelőtt tudtam, hogy fellépnek. Délig halogattam, hogy koncertre menjek vagy edzésre és a zene győzött. A Meg Egy Cukorkából is elcsíptem egy kicsit és hát ilyenre számítottam mert egy kicsit sötétebb dolgokról énekeltek meg amit a nevükből jósoltam volna. Na de Jöttek Lóciék olyan nyolckor kezdték és hát én táncoltam volna rá csak arra nem számítottam, hogy ennyire családbarát az elsősor. Azaz kb. 10- évesekkel volt tele, mellettük meg a szüleik. A koncertnek nagyon jó hangulata volt és mindenkinek ajánlóm, aki szeretne egy jót mulatni. Néhány dal alatt, feltűnt, hogy a dobos (úgy nevezve ugat ami azt jelenti, hogy nyitott lábcinre ráüt és bezárja utána).  Aztán ahogy előrébb akartam menni egy társasághoz csatlakoztam, akik 4 huszonéves lányból ált, sajnos nem rémlik a teljes nevük de a következő koncerten találkozunk. A koncert végén még egy kicsit kb. 1 órát beszélgettünk velük illetve a dobossal is találkoztam, aztán mindenki ment a maga dolgára. De nagyon jó volt így véletlenszerűen összetalálkozni valakikkel és megismerni őket, főképp egy ilyen koncert után

 Meg Egy Cukorka
https://www.youtube.com/watch?v=fprjwa1mjS8&ab_channel=MegEgyCukorka

Lóci Játszik
https://www.youtube.com/watch?v=aQxb-_9W6n8&ab_channel=GoldRecordHungary

 V. Szabó balázs Bandája 6/25 Kobuci Kert

Ma este (6/25) megyek Szabó Balázs és bandája koncertre a Kobuci kertbe egy barátommal és néhány ismerősével. Na Hát igazából már sokszor voltam koncertjükön, a népzenét keverik a klasszikus rock-kal. A koncertet nagyon élveztem de valahogy az a hosszabbik lépés nem kellett volna mert haza teleportált.  Annyit a Kobucis koncertekről, hogy a színpad mellett van egy kicsi játszótér ahol minden koncerten szoktam hintázni de most le volt zárva.

https://www.youtube.com/watch?v=RNPChLXKq0U&ab_channel=Szab%C3%B3Bal%C3%A1zsBand%C3%A1ja

VI. HRK & Herring Franky  7/26


A mai programom miután lefutottam 9 km és átbicikliztem Budapesten az I Bike Budapesten levezetésnek egy és életemben első Hip Hop koncertje volt. Az előadó HRK & Herring Franky  volt aki nagyon aktuális témákról rappeltek. Érdekes volt látni egy ilyen kicsit szókimondóbb hip hopot látni hulla fáradtan. 

https://open.spotify.com/album/4zV8XDBCJJZJESXvpIphz0

 

VII.Amistat 8/21 Szabadság tér

Nizzából haza érkezve /12egyből belevágtam a pesti éjszakába. Így jutottam el a Szent István napok egyik programjára a Szabadság térre. Így kerültem az eléggé kevert származású Amistat duo koncertjére. Az egyikük gitározok akusztikus/ elektroakusztikus gitáron a másik meg dobolt/ cahonon játszott. A dalok egy kicsit melankolikusok de jó dallammal vannak el látva és dalok közben is jól eldumálgatnak a közönséggel. Mivel csak nagyjából. Félórát-40 p láttam őket. sokkal többet nem tudok elmondani de ha valamikor találkozok még a nevükkel mindenképpen megfogom nézni őket. Tegyél te is így. 

https://www.amistatmusic.com/

VIII. Tankcsapda Győr 8/26

Már sok Tankcsapda koncerten voltambár egyikért se fizettem, úgy hogy kifejezetten az Ő koncertjükre mentem volna. Szerintem nem kell a zenekart bemutatni, de magát a helyzetet igen. NEM FOGOK POLITIZÁLNI  de ezt fontos megemlítenem, hogy Győr új polgármestere nagyon szereti a zenét ezért is hozta el a nyárzáró koncertre a debreceni bandát. Na Úgy volt, hogy néhány barátommal otthonról mentünk el és csak a fele társsaságnak volt oltási igazolványa mert akinek nem volt még nem lehetett vagy nem jött meg. A koncert kezdésre oda is értünk de a színpadtól kb. 100-150 mre már kordonok voltak amin belül csak oltott emberek lehettek. Na akinek volt az be is ment de ugye a többiek nem tudtak bejönni. Körülbelül 1 óra volt mire a rendszert kijátszva betudtunk jönni. Nagyjából 30-40 percet voltunk bent de nem tombolt senki sem illetve sokan családdal voltak, így egy kicsit lehangoló volt a koncert de legalább találkoztam a barátaimmal.

https://www.youtube.com/watch?v=IjCBZYx5jAY&ab_channel=OfficialTankcsapda

IX. Hiperkarma Robi 45 9/12,Kobuci kert

Be kell vallanom nem vagyok egy nagy Hiperkarma rajongó vagyis szeretem őket de még nem hallgattam végig az összes albumokat. (Hasonló hiányosságom van a magyar alterrel kapcsolatban a Kispál és Borzzal, Cseh Tamással és a 30Y-nal. ) Mindezek ellenére nagyon szeretem a zenéjüket illetve Bérczesi Robi zseniális dalszövegeket ír. A koncert nagyon Jó volt azért is mentem el mert ritkán koncerteznek meg mert érdekelt. Jól éreztem magamat meg jó hangulata volt a koncertnek. Megtudtam mi az a lélekcsalád, Azok a párok aki már eltávoztak a túlvilágon kitalálják, hogy játszunk egy olyat, hogy vissza jövünk a földre és próbáljuk meg egymást megtalálni. Aki nem ismeri a zenekart itt egy link.

https://www.youtube.com/watch?v=0GdwXOMGaGA&ab_channel=hiperkarmaofficial

X.BME egyetemi napok Blahalousiana + Fish! 9/15

Dobpergést kérnék mert eljött ez a nap is, hogy a kedvenc magyar együttesemet láthatom. Na úgy történt, hogy egész nyáron elkerültük egymást a Blahalousianaval (LELJEBB jobban ki belesznek mutatva) vagy én nem voltam Pesten vagy még vizsgáztam. Pedig Ők kezdték meg az idény a Budapest Parkban, egy olyan koncerttel ahol az első 500 regisztráló mehetett csak be de nekik ingyenes volt de sajnos Növényrendszertan vizsgára tanultam. Na de 100 szónak is 1 a  vége. Sikerült eljutnom hozzájuk vagy olyan 1 óra hosszú volt a koncert amelyet végig tomboltam, úgyis, hogy egyedül mentem rá mint ahogy szinte minden koncira. Az Irie Maffia volt a következő ami helyett inkább elmentem étkezni mert megéheztem. Majd a Fish! ahol a volt szobatársamba futottam bele és végig pogoztuk a koncertet pulzusom valószínűleg nem volt 150 alatt végig mindig nagyon jó bulit tudnak csinálni. Majd mentem haza mert hétköznap volt. Aki nem ismerné a zenekarokat itt hagyok 2 linket. 

Blahaluisiana

https://www.youtube.com/c/Blahalouisiana/featured 

Fish!

https://www.youtube.com/c/fishzenekar

XI. AWS Örs emlékkoncert 9/26 Budapest park

Hát, hogy is kezdjem. Az egyik legjobb barátom ismertette velem meg a zenekart még, néhány éve olyan 2018 környékén. Voltam már számtalanszor a koncertjükön Győrben és a fővárosban is de sokáig nem hallgattam végig a diszkogrofiájukat. Annyit kell róluk tudni, hogy Budakesziről származnak és jó fajta metált játszanak a szövegeik mindig relevánsak és minden koncertjükön kiteszik a lelküket. Ő általuk illetve a barátom által kezdtem el egyáltalán metált hallgatni is igen NEM CSAK HÖRGÉSBŐL ÁLL A METÁL, mint ahogy előtte tudtam és van egy albumjuk amit mind magyarul mind angolul is felvettek. DE Siklósi Örs, az énekes télvíz idejét elhunyt az volt az eddigi legmeghatározóbb olyan élményem ami valaki elvesztéshez kapcsolatos mert akiket eddig elvesztettem azokat vagy nem hittem el vagy tudtam előre. Na de ne siránkozzunk ez na az a nap. A barátommal  mentünk el természetesen rá a koncertet úgy hirdették, hogy 3 óra hosszú lesz és 26 vendég fellépő lesz. Hát mind a kettő sikerült  a koncertről felvétel is készült tehát majd láthatni lehet. A koncert szerencsére nem volt szomorú hanem inkább  pörgös volt és egy jót buliztunk Örs emlékére. Be is linkelem a zenéjüket ha nem ismernéd.

U.I utána még 3 napig bulizás egyetemistába vedlettünk át remélem nem utoljára az életem során.

https://www.youtube.com/watch?v=lls8q09NLcM&ab_channel=AWSofficial

XII. Blahalousiana 10/9 Barba Negra

Itt az idő, hogy bemutassam a zenekart 5 tagból illetve egy énekesnőből állnak, a zenéjüket nehéz be sorolni én leginkább a bluesrock-pop és a magyar alter közé raknám bár vannak dalaik amit angolul énekelnek. Ide is egyedül mentem  és mint kiderült a koncert elött kb. 1,5 órával a Barba Negrából már csak 1 van (régen egy kültéri és egy beltéri volt) és az a Rákóczi híd lábánál található amelyik egy fémből felhúzott épület. Vettem pólót is, hogy ne csak külföldi zenekaroktól legyen. A koncert nagyon nagyon jó volt végig tomboltam szokásomhoz híven pont kellemesen voltak volt egy dal azokért akiket elvesztettük az elmúlt időszakban de a többi dal pörgös és jó táncolós volt. A Kovács Katival, Somló Tamással és Solti Jánossal készült klipjüket be linkelem.

https://www.youtube.com/watch?v=-NQTnXsbhcA&ab_channel=BlahalouisianaOfficial

 

XIII. Lóci Játszik 11/6 Akvárium klub

Ezzel a zenekarral kapcsolatban van egy történetem. 2020 márciusában pont akkor mentem volna Győrben koncertre amikor kezdődtek a lezárások. Majd valamikor lett volna egy koncertjük abban az évben novemberben de úgye elmaradt aztán még egyszer átrakták és végül maradt ez a dátum. A koncert kifejezetten jó volt bár az előzenekarról lemaradtam. A koncerten eljátszották az egyik új dalukat ami azóta lemezen is megjelent. A címe Túl sok a vársoban a diszkó ami egy jó kis pörgös táncolos dal. 
Itt hagyok egy linket
https://www.youtube.com/watch?v=D0JkhZTGV28&ab_channel=GoldRecordHungary

XIV. Bohemian Betyárs, 11/11 Gólyabál


Mivel tavaly elmaradt ezért idén most én is gólyának számitok. Szerencsére az egyetemen mostanában egyre több jó programot szerveznek. Ennek köszönhető ez a koncert is. A zenekar alapvetően egy eléggé meghatározhatalan műfajt játszik van benne népzene, utcazene,punk é hegedű is rendesen de nagyon jól lehet rá múlatni. Aki nem ismeri annak belinkelel egy dalt. Maga a koncert nagyon jó volt kb. 5-10 emberrel pogóztam a díszterem márványpadlóján makkos cipőben. A testvérem is eljött de a koncert, aki rendes hosszúságú volt, után ment vissza a koliba. Én még maradtam egy kicsit és hát akkor utőtt be az alkohol és a hazaútról csak a közterület figyelő lámpák tudnának beszélni. Ami még megváltozott a koncert után az az, hogy a Campuson egyre többen köszöntek rám ez valószinűleg annak köszönhető, hogy egy fél doboz cigit elosztogattam az este.

https://www.youtube.com/watch?v=j54lJq1BXyI&ab_channel=BohemianBetyars%2F%2FOfficialChannel

XV. Necc party 12/3 Akvárium klub

Ez az egyik barátom szűletésnapi bulija volt ahova összegyült a díszes társaság. Na de mivel olyan 11 kor kezdödött a koncert ezért már kevésbbé jozanul érkeztünk meg rajtam kivűl pedig fogyasztottam rendesen. Mivel a DJ csak lejátszotta az adott lejátszási listát így nem nagyon volt számomra élvezetes. Ebből kifolyólag haza is indultam Mol Bubival csak, hogy pont olyat sikerűlt kibérelnem aminek leesett a lánca így miután nem sikerűlt felraknom lezártam és egy másikkal haza tekertem. 

 

Kiegésztés

Ebben a részben a legjobb színházi élményeimről lesz szó.

1. Pál Utcai Fiúk, Vígszínház  12/4

Maga az opció, hogy megtudjam nézni ezt a musicalt egy eléggé érdekes és gyorsan jött lehetőség volt, az unokatestvérem által, de nem bántam meg. A történetet már mindenki ismeri, ezért nem mutatnám be. Alapvetően nem szeretem, ha sok az éneklés egy színdarabban mert néha teljesen megtudja törni az előadás ritmusát. A színház nagyon szép legalább olyan díszes, mint a Nemzeti színház csak kevésbé modernebb. Az előadás zseniálisra sikeredet az egyik legjobb színházi előadás, amit idén láttam. A színészek szemtelenül fiatalok a dalok nagyon jól illetek a történésbe és nagyon jó volt átélni, hogy az egész színházban mindenki énekli a betét dalt. Egy valamit le kell szögezzek, Nemecsek Ernő egy hős.

2. Folyóűgy, Óvohely 12/6

 Ez egy nagyon kis színház, ami még tanuló színészekből álló társulat tart fent. Az egyik ismerősömmel mentünk el rá. Alapvetően három színész adja elő és arról szól a történet, hogy van egy most cég, aki azért hívja fel az embereket, hogy egy kamu indokkal adatokat kérjen tőlük, illetve megkérje őket, hogy jöjjenek fel az ügyfélszolgálatukra és az előadás nagyon sok olyan helyzetet mutat be ami a mostani korunkban a különböző társadalmi rétegekből származó emberek érdek ütközésén alapul de többet nem szeretnék elmondani mert mindenképpen érdemes megnézni és a kis színházakat támogatni.

2022

 Új év új koncertek, itt már lesznek külföldi előadok is plusz megyek külfölddre is.

I. CsakNekedKislány 01/8 Akvárium

A zenekarról az énekesüket valahogy sikerűlt telepatikus úton megfertöznőm a szörnyű szóvicces túlajdonságommal megfertöznőm, aki ismer úgy is tudja miről van szó. na de a zenekarról néhány szavat ilyen lájti pop-ot, lötyögös alternatívot játszanak. Szinte minden daluk valamilyen lány/lányokról szól talán egy-kettő kivételével és az élet nagy kérdései feszegetik mint hogy miért utasította el a falábú nő. 

Hát az úgy volt ,hogy az egyik barátom meghívot a koncertre, éppen egy furcsa szintáció közepette aki kb. Rejtő sem írhatótt volna meg jobban. Aztán megnéztem és nem volt már rá jegy. Ennél fogva elutaztam vidékre de a koncert elötti nap sikerűlt szerezzek jegyet így  másnap uatzam is fel. Na a koncert előtt a barátommal és Ő neki a barátaival találkoztam aztán mentünk a koncertre ami  nekem tetszett bár így össze vissza mászkáltam, leginkább a barátaimmal nem voltam. A végén a pogoban a félpár cipőmet elhagytam de meglett. 

https://www.youtube.com/watch?v=ucxw0845gRk&ab_channel=Csaknekedkisl%C3%A1ny

--------------------------------------------------------------

II. Blahalousiana Akvárium  klub 2/18

Remélem Őket már nem kell bemutatnom.Emlékszem,  ezen a napom futárkodtam elöszőr emiatt már alapból egy kcsit megfáradva indultam el a koncetre. Maga a koncert úgye az uj lemezüknek a bemutató koncertje volt, amiről jó néhány dalt el is játszottak róla.
Egy kcsit írok az  új albumról 12 dalt ebből 2 angolul néhány dal csellóval van megfűszerezve. Egy jóval pörgösebb hangnemet képvisel a ez a zenemű mint a korábbi lemezek. 
Az egyik dalt az énekesnő barátjával együtt adták elő. A koncert és a tánc után úgy éreztem magam mint egy rozmár mert alíg bírtam ki vonszolni magamat a helyszínről. 

https://www.youtube.com/watch?v=cFVWBnQpDN0&list=OLAK5uy_lDOvHcyCGu7O8H7Sx7fyga87bcA_ADO9E&ab_channel=BlahalouisianaOfficial

III.Bohemian Betyárs+Pano Graszt Akvárium  klub 2/19

 Érdekes a koncepció, hogy 2 zenekar egyszerre adjon koncertet. Csak a betyárok munkásságát ismeremtem mélyebben hatóan eddig. A koncetből annyi maradt meg, hogy mind kettő zenekar fent volt a színpadon és felváltva játszották el egymás dalait. 

IV. Blahalousiana Városháza park 3/26

 Már megint egy ujabb Blaha koncert mondhatnád magadban és  lapozhatnál tovább is. Na de ez a koncert attól volt egy kicsit más, hogy úgye ingyenes volt emiatt sokkal szélesebb néző közönséget fogott meg. Amit még megjegyeznék, hogy a testvéremmel és az egyetlen vietnámi szaktárammal mentünk rá. De mivel a szaktársam pont annyit késett, hogy már kezdödjön a koncert ezért nekem kellett kb. 20 perc alatt meginnom egy üveg bort. 

V. 21 Pilots Cinema Experience, Allee mozi 5/19

Ez úgye nem egy koncert hanem egy koncertfilm/dokumentum film. Aki nem ismerné az zenekart azoknak annyit, hogy egy, 2 személyt magába foglaló kreációról van szó, ahol egy dobos és egy énekes/gitáros/billentyűs szólgáltatja az érdekesebbnél érdekesebb muzsikát. Arról szól maga a film , hogy egy teleshopos müsor promozza az albumot és közben vannak zenés táncos bejátszások. Ahogy a zenekar elmondja azért is jött létre ez a film mivel valahogy beszerették volna mutatni az új albumut de úgye élő koncerteket nem lehetett adni. Ami a haterrét illetti egy arénában készült ahol több díszletett is felállítottak és 2021 május több helyszínen is meglehett nézni illetve a maga eredetileg élőben adták elő.Többet nem nagyon szeretnék elmondani szerintem akit érdekel, hogyan készül egy zenekar egy ilyen nagyobb szabású eseményre mindenképpen megéri megnézni. Itt hagyok 2 linket az egyik az egyik daluk a másik a film elözetese.

https://www.youtube.com/watch?v=92XVwY54h5k&ab_channel=FueledByRamen

 

https://www.youtube.com/watch?v=23gp-Sf1Oo8&ab_channel=twentyonepilots

 

VI. A király Halott/ Fatal Error/ USEME A38 5/20

Az egyik barátom aki megismertette velem az AWS-t tudosított a koncertről. Mind a 3 zenekar a metal műfaj képviselői. Sajnos csak a Fatal Error-ra értünk oda de minden esetre nagyon jól játszotta a fiúk. Ők egy kicsit dallamosabb a metal nem szerető fül számára is élvezhetően játszanak. Ezután meg következett a USEME akikhez már korábban volt szerencsém, Ők egy pörgösebb hangvételt képviselnek. A koncert folyamán még stagedivingoltam is. Nagyon jó, hogy az ilyen kevésbbé ismert zenekaroknak is adnak helyet. A linken a koncerthez tartozó lejátszási listát találhatjátok meg. 

https://open.spotify.com/playlist/2p17UPARbwp81sWXFmDrzl?si=c0b52ef7ca99434e

VII. Blahalousiana/Péterfy Bori és Love Band Szabadság tér 5/28

A következő két bejegyzés a Belvárosi fesztivál részként jött létre. Elöszőr a Blahalousiana lépet fel az esőben de így is nagyon élvezte a keménymag a koncertet. Egy fenomenális koncertet adtak a helyzethez képest.
Ezután következett a Péterfy Bori és Love Band  akiket viszont már egy kicsit hátrébbről néztem meg de jól játsztottak. Itt hagyok egy linket hozzájuk.

https://www.youtube.com/watch?v=3sMiBRVKmUY&ab_channel=P%C3%A9terfyBori%26LoveBand

 

VIII. Ivan and Parazol/Irie Maffia Szabadság tér 5/29

Elöszőr az Ivan and Parazol lépet fel. Igazából amit elvártam tölük azt hozták is de sokkal többet nem. Igazából nem teljesen az én stilusom de aki szereti az ilyen kicsit lassabb melakolikusabb poprockot annak biztosan befog jönni. Szintén lesz hozzájuk elérhetőség.

https://www.youtube.com/watch?v=fpzscrllTWs&ab_channel=Ivan%26TheParazol


Az Irie Maffia igazából egy eléggé nehezen körül írható műfajt képvisel nagyrészt Reagge de vannak hip-hoposabb vagy helyenként funkosabb vonások is itt. Mindig nagyon jó pörgös ugrálos koncertet adnak.

https://www.youtube.com/watch?v=YFCjMi4VA68&ab_channel=IrieMaffia

IX. Red Hot Chilli Peppers Puskás stadion 6/15

Az év egyik legjobban várt koncertje volt számomra.Két előzenekar volt Thundercat és ASAP Rocky. Sajnos csak a második előzenekart csiptem el ahol ASAP Rocky lépet fel,hát nem nagyon értettem meg a munkásságát. Jöttek  a Los Angeles-i férfiak akiket szereintem nem kell bemutatnom. Az Around The world-el kaezdtek ami egy eléggé erős kezdés. Maga a dal lista leginkább a klasszikusokat tartalmazta de ezen kivűl volt itt I Like Dirt, Soul to Squeeze és amelyiket az egyik legjobban élveztem az Don't Forget Me ami zseniálisan szólt. Az Új albumról az Aquatic mouth dance, These are the Ways, It's only natural és a Black Summer szólt. Ha jól emlékszem a Right on Time idejében valamiért ahol voltunk csak a basszust és a gitárt lehetett hallani egy ideig. Megosztom a Setlistet illetve egyik kedvencemet az új albumról. 

rhcp_budapest.jpg

https://www.youtube.com/watch?v=PccS-4wSZCY&ab_channel=RedHotChiliPeppers

IX. Egri Utcazenészek Verseny 6/18

Az egyik barátom hívott meg, hogy rendbe kénne rakni a kertet meg lesz ez a program is. A nevéből kifolyólag Eger városában volt megtartva. Zenekarokat nem fogok tudni felsorolni inkább magáról az élményről írok. A hangulata nagyon jó mivel egész nap szinte minden sarokn a belvárosban más előadok lépnek fel teljesen más stilust képviselve, így igazi gyöngyszemekre találhat az emberfia/lánya/unokája. Így sikerűlt mezitláb táncolnom egy apuka és a tizennéhányéves fiának a fellépésén. Aki csak teheti nézze meg ilyenkor a vársot teljesen más arcát mutatja.

DÉLI Járat I. Állomás

X. FISHING on ORFŰ 6/29- 7/2

Most előre leszögezném, hogy olyan pontos leírást nem fogok tudni adni a zenekarokról mivel volt amelyikbe csak jártamban-keltemen éppen belebotlottam egy rövidecskét. Egy kicsit kitérek magára a fesztivál hangulatára, elhelyezkedésére... Úgye ahogy a neve is tartalmazza Orfűn található ez nem egy régi füveskönyvből ránk maradt gyógynövénynek a neve. A település néhány kilométerre található Pécs városától. Van egy tava is ami ketté van osztva egy gáttal. Az egész fesztiválnak olyan hangulataa volt mintha az erdőben kempingeznék a haverokkal. A színpadok szintenként voltak elosztva és olyan neveik voltak minthogy, amondó, Hétszűnyű kapanyányimonyók...Az Amondó azért lett az egyik kedvencem mert ott viszonyleg gyors egymás utánban de kevésbbé ismert zenekarok váltották egymást, így őket is meglehetett ismerni. 

6/29

Viszonylag késön érkeztem meg olyan 7 óra felé, viszonylag gyorsan becuccoltam. Ezek után el is mentem az első koncertemre ahol Karaácsony János az LGT gitárosa játszott egy nagyon élvezetes koncertet. Maga a helyszín is csodálatos volt az erdőben egy kis eldugott színpadon ahol a koncert elején még lehetett is látni a fák lombjait. Nagyon meghit koncert volt.Szintem minden dalt végig énekelt a közönség Karácsony alig akart lejönni a színpadról

Ezután átmentem Kaukázus koncertre amelynek csak egy részét kaptam el ahol az új dalokat, Ez a te Magyarországod, Álmodjuk élettel.. játszották el, illetve az énekes még egy imát is elmondott a bolygóért. De még Hiperkarma elött benéztem egy kicsit KFT-re. Ezek után átnéztem Hiperkarmára amit nagyon élveztem annak ellenére, hogy egy kicsit szét voltak esve a zenészek.

Majd már a sátor felé bandukolva belebotlottam a Wakeup 1230 zenekarba akiknek a zenéjére még jó pörgöset táncoltam a már emlyttet amondó színpadon.

6/30

Napközben Pécsen voltam.

Este a Muzsikus zenekarral kezdtem ahol az énekes 2 nóta között arról sztorizgatott, hogy mi a dalman az eredete és, hogy milyen más zenészekkel alakított ki barátságot a globusz körül. Jó volt nép zenét hallani. Ezután le néztem Kontroll csoportra amit egy mondatban úgy tudnák összefoglalni, hogy a magyar Cure. Mjad fel bannyogtam Aranyakordra ami Kiss Tibi új formációja és teljesen jól játszottak egy gitárhangsúlyos bluesrockot. 

Mindezek megtekintése után elmentek 30Y koncert végére, még mindig nem nagyon kedvelem a zenéjüket de majd egyszer biztos eljön az akorszak is. Ezután még egy kicsit maradtam Kiscsillagon

7/1

Ezen a napon már érezhetően sokkal többen voltak. A napot az Analog balatonnal kezdtem a víziszinpadon mivel, hogy volta az is. Nem ismertem őket de számomra is élvezhető elektronyos zenét játszottak. És jött a meglepetés Blahalousiana koncert ahol is a strand/pizzériában található billiárd asztalon adtak elő néhány dalt természetesen akusztikusan és itt még egy leánykérés is megesett. 

Az estét nagyrészt az  egyik nagyszímpadnál töltöttem ahol a Carson Coma kezdett. Bár nem ismerem az összes dalukat de annak ellenére nagyon jól szorakoztam. Majd Jött a föhösünk Esti Kornél ahol is a zenekar egy kicsit késett ezzel még nem is lenne baj de nekem valahogy olyan muszály szagúnak tünt a fellépésűk. ÉS jött az este fény pontja a Blahalousiana amit már nem hátrébbról hanem jól elöről néztem/tomboltam. 

7/2

 A napközbent Pécsen töltöttem ahol majdnem leszédültem a Televizióátjátszó totonyról. Így lekéstem a napköbeni Lóci játszik koncertet na de este ezt bepotoltam. A szociálisan érzékeny Lóci a nézöközönség női részt vevőivel énekeltette el mivel ez egy duett. Ezután átmentem Kubalibrere ami meglelően jó hangulatott csinált. Kevesen voltak de minden egyes percéért megérte oda menni.  

Majd egy Csaknekedkislány amit az énekes véggig viccelödött és nem vette annyira komolyra a formát.Majd a számomra meglepetés Elefefánt következett akiket nagyon élveztem mert egy kicsit rap egy kicsit rock de leginkább semmi sem. Ez után egy nayon jó Galaxisok koncert következett az egyik legélvezetesebb koncert a fesztiválról. Azt, hogy ezek után mitörtént azt már az sem tudja aki ott volt

XI. Dinamit, Paks, Gastroblues fesztivál

Visszafele megáltam Pakson mert az édesapámék itt száltak meg és így összefutottunk. Az utolsó napja volt ez a fesztiválnak már csak fözűveresny volt. De azért még fellépet a Dinamit amely a Mini, Skorpió és a P. Mobil tagjait foglalja magában. Annak ellenére, hogy csak 2 albumot adtak ki eredetileg és annyira nem ismertem őket nagyon jól játszottak. 

https://www.youtube.com/watch?v=YOqOCR2G9d8&ab_channel=Pacsmagi

XII. Satteles és Anti-Flag ,A38 A7/12

A Satteles egy horgós hardcore band aki kifejezetten jól játszanak bár úgye az énekés miatt kevésbbé lehet kivenni a szöveget. Az Anti-flag énekese menetközben kijött és hátulról nézte a zenekart. Mindnesestre belinkeltem őket is.

https://www.youtube.com/watch?v=rrYY_1D5FAc&ab_channel=Satelles

Az Anti-flagat már 2szer láttam. Furcsa volt, hogy pont mire oda kerűltem, hogy kezdödjön a koncert minden nemű alkohol kipárolgott a testemből. Ennek ellenére teljesen élveztem a koncertet sokat pogoztam és sstagedivingoltam is kicsit. Leginkább a híresebb dalaikat játszották el a Brandenburg gate-el kezdtek. a Turncoat című dalnál megemlítették az aktuális mininszterelökünket is. Na de nem mondtam semmit a zenekarról véleményem szerínt ők az egyik leg relevánsabb és toleránsabb  (punk) zenekar akik az akutuális világ problémáiról nyiltan mernek beszélni és állást foglalni. 

https://www.youtube.com/watch?v=Yu6tk1P2sHM&ab_channel=PunkCenter

DÉLI Járat II. Állomás

XIII. Szélrózsa: Evanglikus ifjusági Találkozó, Gyula 7/13-7/16

7/13

Eredetileg vonattal terveztem menni de mivel jelentkeztek utasok ezért kocsival mentem és valakinek egy hétre való kaját is szállítottam. Olyan 3-4 fele érkeztem meg Gyulára és onnan már rutin szerűen ment a sátor felállítása. Majd kimente enni egy jó kis hamburger a fő tér et után egy kicsit körülnéztem majd összefutottam néhány egy barátommal akkikek dumáltunk egy jó. Aztán ahogy közeledett az este a zenés fellépések is elkezdödtek a M. Is. K. A. zenekar kezdte akik pörgös keresztény zenét játszanak. Az koncerten az egyik barátomat természetesen egy gumicsonakban a fejük fölött meg utaztatta. Mindezt azért mert az énekes nem merte bevállalni. Majd jött a Lóci Játszik koncert ahol szokás szerint jót táncolt a tömeg és Lóci még a szövegbe is bele szötte a Szélrózsát.. Természetesen a haverom este még egy kis idegi Cseh Tamást zongorázott a zenepavilonnál Majd egy másik barátom spotify listájából volt egy retro buli ami kb. 15 percig tartott mert csendháborítások miatt a hatóság lekapcsolta.  

M. Is. K. A.

https://www.youtube.com/watch?v=QKK7DoIbDkY&ab_channel=Magyarorsz%C3%A1giEvang%C3%A9likusEgyh%C3%A1z

 

7/14

Reggel elemtem a valamilyen étket vadászni és utána meghallgattam a reggeli áhítatot. Ezután elementem egyet futni de bár csak nem tettem volna mert a gyomrom nem érezte a boogie-t. Ezután ébédelem és egy kicsit leföltem majd délután elmentem egy szervezett túrára a Pósteleki Természeti Emlékpark amit mindenkinek tudok ajánlani. A kettő túra vezetőnk nagyon jól beutatták az emlékparkot ami az olyan fajokat mutatbe amelyek itt öshonosak. Nagyon kedvesek voltak a vezetők és látszott rajtuk, hogy nagyon szeretik a természetet. Volt aki felismert Fishing on Ofűről amint eléggé meglepödtem. Meg ilyen szerencsehozó kobolnak neveztek :D Majd este megnéztem a Lift! zenekart ami egy nagyon tipikus keresztény zenét játszott. Ezután meglepetés szerűen egy hamburgert vacsoráztam a Lucinda étterembe kifejezetten ízletes darab volt ha arra fele jártok érdemes megkostolni. Este még sétáltam egyet és betértem az elements barba záróra elött néhány percel ahol egy tök jót beszélgettem aki egy kicsit idősebb lehetett mint én és itt akart maradni Gyulán annak ellenére ,hogy van egy teljesen más szakmája. Ezután egy kicsit belenéztem a Kelemen Kabátban elő adásába de nem nagoyn fogott meg így inkább nyugovra hajottam a fejem. 

Lift!

https://www.youtube.com/watch?v=3arlxhqUy1M&ab_channel=Lift%21zenekar

7/15

Reggel elmentem tornázni és jött az áhitat, ezután  megnéztem a várat meg a Köröst. Ezután ebédeltem mert azt is része volt a jegynek. Ezután egy pihi és felkeltettek, hogy egy a globális felmelegedésről szóló beszélgetés lesz itt ami teljesen jó volt. Majd a barátaimmal leültünk fröccsözni és jött a Közel koncert ami teljesen jó volt. A Közel volt az Evangélikus Hittudományi Egyetem belső zeneka amit most már a Valami más váltott fel akiket sajnos nem láttam de ha látjátok ,hog valhol el fognak lépni mindenképpen nézzétek meg öket. és utána meg a Blahalouisiana koncert ahol csápoltunk rendesen mivel az elötti nap jelent meg az új daluk ezért eljátszották illetve az egyik kedvenc dalomat is a Sokadik Egyetlen amit én csak félig tudtam elkapni mert menet közben kimentem italért a szemerkélő esőben. Másnap igazából csak keresztül utaztam az országot.  Összeségében jó volt egy kicsit megpihenni lent délen. 

Közel

 https://www.youtube.com/watch?v=PwMdcBbY2R8&ab_channel=Magyarorsz%C3%A1giEvang%C3%A9likusEgyh%C3%A1z

Valami más

https://www.youtube.com/watch?v=JjsiLe0na_U&ab_channel=Sz%C3%A9lr%C3%B3zsatal%C3%A1lkoz%C3%B3

Itt találhatók a képek a Szélrózsáról:

https://www.facebook.com/szelrozsatalalkozo/photos_albums

Itt meg a videók:

https://www.youtube.com/c/Sz%C3%A9lr%C3%B3zsatal%C3%A1lkoz%C3%B3/featured

DÉLI Járat III. Állomás

XIV. Magyar sziget, Ásotthalom 7/29

Igazából az egyik szegedi barátom mondta, hogy menjünk le. Én csak egy napra mentek le de jó volt nagyon a Roadot hallgatuk meg illetve a Tankcsapdát mind a kettő zenekara nagyon jól játszott az egyik haverom random a nyakába vett. A Tankcsapdát remélem nem kell bemutatnom bár remélem a valaki általam fedezi fel. Ezért hagyok itt egy linket

Road

 https://www.youtube.com/watch?v=th8WgJPmDmU&ab_channel=roadmusicvideo

XV. The Robinoos, Healdsburg plaza,Ca 8/30

Na úgye az egyesűlt államokban a közterekem nem lehet nyiltan alkoholt fogyasztani ezért láthatod papírzsacskobóél inni az embereket. 

XVI. The Marshall house project, The elephant in the Room Healdsburg, Ca 9/3

 Olyan félórát maradtam ott de ilyen soft rock/ blues rocknak mondanám úgy elment de nekem egy kicsit elnyújtottak voltak a dalok.

XVII. Jaming with the King, Murphy's, Sonoma, Ca 9/26

A szabadnapunkon egy francia kollégámmal betértünk egy ír kocsmába és egy zenekar kezdett el játszani melletünk ami abból ált, hogy volt a King aki konga dobokon játszott és mellé mindig becsatlakozott valaki változatos hangszereken. Majd haza indultunk és érkeztünk is. 

XVIII. Estrogenocide,Malpracitce,Snakehead,Surprise Privlige Gilman st 924 Berkely,Ca 11/4

Magáról a koncert helyszinről egy kicsit ez az egyik legrégebb óta nyitva tartó független koncert helyszín a világon. Olyan zenekarok fordultak itt meg mint Green Day, Operation Ivy, Rancid, Bad Religion... És mindig is a egyesült államok minden részéről származó  kisebb zenekaroknak egy nagyon jó ugró deszka volt és lesz is. 
Sajnos az első koncertet lekéstem (Estereogenocide) de a többi mind metál műfajba tartozott de nagyon jó gitárszólók voltak és mind azzal a 50-60 emberrel aki megjelent jól éreztük magunkat. Minden zenekar olyan 40-50 percet játszott és itt vannak a linkek.

Koncert helyszín

https://www.924gilman.org/

Estrogenocide

https://www.soundclick.com/artist/default.cfm?bandID=1407158

Malpreactice

https://www.youtube.com/channel/UCnmhQYkc4IYI0nz9T_3THng/featured

Snakehead

https://snakehead.bandcamp.com/

Surprise Privlige

https://surpriseprivilege.bandcamp.com/

 

XIX. The massangers- Iron Oxy Brewery, Santa Rosa, Ca 11/19

Egy ilyen inkább metál/hard rock-ot képviselő zenekarról van szó. Eléggé random tévedtünk be néhány barátommal ebbe a sörfőzdébe. Sok volt a szakáll a zenekarban de a zenei tudás legalább olyan minőségű volt mint az ápolt arcszőrzet. A zenekarnak lehet más a neve mert sehol sem találtam őket meg.

XX. Dee Christian, Dakota Ice House, San Antonio, 12/6

Ez egy olyan kocsma/bár ahol nagyjából minden este van valamilyen műsor. Aznap este egy olyan program volt, ahol egy gitáros és egy trombitás adott elő dalokat és erre hölgyek hastáncoltak. Az utolsó közös táncba én is beszálltam egy kicsit. Alapvetően ez egy olyan hely ahova ha San Antonio-ban száll meg az ember érdemes meglátogatni mivel kedves emberek vannak ott és finom ételek a programok is csodásak. 

XXI. Karaoke, Dakota Ice House, San Antonio, 12/7 Elnézést

Másnap egy karaoke est volt. Ahol érettebb hölgyek énekeltek felváltva. Ja és errefelé az emberek használják a kerékpárt utazási célra.

XXII. Dalkérés, Darwin's Austin Tx 12/8

Az élőzene fővárosában muszáj volt elnézek különböző italmérő helyekre. Azt, hogy mi köze van a rendszertan atyának ehhez a helyhez azt nem tudom. Olyan dolgokba csöppentem, hogy volt egy dobos és egy zongorista és tőlük lehetett dalokat kérni. Itt találkoztam az egyik barátom alteregójával is.

XXIII. Emo Nite Empire  garage Austin Tx 12/9

Nem tudom pontosan mikor kezdődött de igazából Los Angelesben egy házibuliba mindig Emo/Pop-Punk/alternativ rock volt és egyszer megkértèk Mark Hoppus-t, hogy jöjjön már el és megjelent és így alakult ki. Most meg ezzel turnéznak Az egyesült államokban egyszerre több városban megy a buli. A dolgok nagy részét nem ismertem de jó hangulatú volt a koncert. Volt egy dj aki játszotta a dalokat és akinek volt kedve az akár táncolhatott is a színpadon és volt egy csávó akit nem fejtettem, meg, hogy beépített ember volt vagy csak nagyon élvezte de ő is segített a hangulatban. 

https://www.youtube.com/watch?v=4uC8G-HaHEk&ab_channel=EmoNite

XXIV. Negril Café,New Orleans, La 12/16 + Utcazenészek

Egy ilyen pszichedelikus rockot játszó zenekar lèpett fel akinek női énekese volt. Sajnos a nevüket nem jegyeztem meg. Mivel a koncertek nagy része ingyenes így, a zenekar előtt szokott lenni egy borravalós kalap/doboz… amibe lehet a támogatásokat adni, illetve a zenekarból valaki is körbe szokta vinni. Tessék támogatni a helyi művészeket.

Majd amikor elhagytam a helyiséget az utcàn is láttam néhány zenészt játszani, volt ott Tuba, Harsona, Trombita, nagyon hangulatos volt.

XXV. Karácsonyi öregek New Orleans, La 12/17

Öreg emberek játszottak lassú Karácsonyi dalokat ameddig vacsoráztam, itt volt díja a fellépésnek amit a számlába bele számoltak.

XXVI. Másik hely a Frenchman-en New Orleans, La 12/18

Egy lazább de szebb hangzású Jazz-t játszó quartet lépett fel de mivel a pincérnő egy kicsit idegesített így tovább àltam.

Majd betértem egy pizzatoba ahol rajtam kívül alig voltak de volt egy pörgősebb jazzt játszó zenekar, akik mintha csak nekem játszottak volna. Majd hirtelen sok lélekkel lett tele a hely.Másnap a zenekar néhány tagját láttam az utcán zenélni.

XXVII. Jam Session Frank Zappa-val, New Orleans, La 12/20

A Cafe Negril-ben volt egy Jam Session amit egy Frank Zappa szakállú ember vezényelt le. Amikor megérkeztem éppen összeveszett valakivel aki előbb dobolt.

Majd később kedves Hobokkal összefutottam az utcán akikkel elbeszélgettem egy kicsit és végre egy olyan zenekar volt amely tartalmazott hegedűt.

XXVIII. I'm  Dorothy, Down for whatever, Bridge Győr 12/28

Már hazajövetelem után mentem el erre a koncertre az egyik barátommal. Mind két zenekart láttam már a Dorothy-t a Fish előzenekaraként. Ők hard rockot játszanak és leginkább a mindennapjainak érintő dolgokról énekelnek. A Down for Whatever egy kicsit zúzósabb de jó fajta zenét játszik. Én élveztem mindkettőt.

2023

I. Blahalousiana, A38 Hajó gyomra, Budapest 1/20

A zenekart már nem kell bemutatnom. A testvérem szereztebe ezt a jegyeket mivel Ő volt akkor Magyarországon amikor meghirdették a koncertet. Na de a The Silver Spoons volt az előzenekar amiről egy kicsit lekéstünk de azért hallottunk egy kicsit belőlük. Ilyen blues-rockot játszanak. A Blaha koncert szerencsére nagyon hosszú volt és az elején még valamiért úgy tele volt a gyomrom, szénsavval, hogy alig tudtam megmozdulni. Azért később bővem ment már a táncikálás. Még azt vettem észre, hogy az énekesnő mintha a két dal alatt inkább rappelt volna mint énekelne. Az egyik ráadás dalnál még Vitális Iván is énekelt a szinpadon és amig ez történt addig Schoblocher Barbi meg az oldalsó lépcsőnél énekelt  táncosokkal körül véve. 

 

II. Dig The Dust, 6° Albany Western Australa 3/10 

Random találkoztam a portugál munkatársaimmal amikor mind annyian vacsorára vágytunk. Aztán mint kiderűlt zenekar is fog játszani a helyen. Helyi emberekből álló együttes felváltva játszotta a saját dalaikat és a feldolgozásokat.Alapvetően jó volt egy pöppet kikapcsolodni. 

I accidentaly met with my portugese colleages at this place and after dinner we found out that there's gonna be a band playing tonight. The local band was playing their own songs and covers too. It was nice to see music again. 



III. The Bird, Perth, Ausztrália

 

1.Zenekar: Good mornig Midnight. Lightos pop-punk de nagyon jó volt.

https://xxgoodmorningmidnight.bandcamp.com/


2. Zenekar: Asbestos Fences: Ez már inkább hardcore és egy nagyon kis fiatal ártatlannak tűnű lány énekelte, sikitotta végig a koncertet mert ő volt az énekes.

https://open.spotify.com/artist/328Q2V62Q1kRrX8AZpSjEW?si=3D1hVr4LQwyyechzdoUO1w


3.Zenekar: The Drowners: Szintén hardcore és a dobosnak neonszinű dobverője volt.

https://open.spotify.com/artist/2RcHaL3IFVa8jM6GHASkGl?si=CLpSCik6SMWtCPx1mRaEjg


4. Zenekar: Sooks: Szintis lájtos pop-punk, power-pop. Azt mondta az énekes, hogy a ha szorongásod van akkor rakjbe James Bond Zenéket és gurgulsz fels alá a lakásodban.
Furcsa volt, hogy az emberek nem nagyon táncoltak még másnap is zúgott a fülem de megérte. 

https://sooksband.bandcamp.com/


IV.  Adelaide Unibar Koncertek


Everyday Apathy

Hát csak félig hallottam öket de valamilyen pop-punkot játszottak.

https://open.spotify.com/artist/4nRYkxN83MmkIPHmKACuda?si=2TkQzMeFTCKKyZ5x349bVg


Violet Harolt

Zúzosabb pop-punk és nagyon tipik ausztrál munkásruhában játszottak.

https://youtu.be/HZvSSDSBhsk?feature=shared


Sticky Beak

Power pop és egy kicsit melankolikusabb de hátérben menő grafika nagyon menő

https://youtu.be/2mkUTSDgwoQ?feature=shared


Radix

Valamilyen metál és erre csak az idősebb generáció maradt.

https://youtu.be/3lG8LDoDm7o?feature=shared


V. Djabe és Steve Hackett, Győr Richter terem 6/19

Első koncertem itthon, Jazz rocknak mondanám talán a zenét alapvetően jó volt úgy is, hogy nem nagyon ismertem a zenekart eddig.

 https://www.youtube.com/watch?v=OMWpUBbX9Dk&list=PLwg728_gbgIzijOGlnClZIA-dXcR9sYhg&ab_channel=Djabe-Topic

VI. Esti Kornél Budapest Park 7/6

Eléggé random jött az ötlet, hogy menjek el a koncertre és így is lett. A tavalyi kisebb csalodásom után ez a koncert rendbe rakta a szeretetemet a zenekar iránt.

 

VII. King Princess, Iggy Pop, Red Hot Chilli Peppers Bécs 7/14

Sajnos King Princess koncertjét csak kivűlről hallottam mert beáltunk még ruhát venni. De sajnálom, hogy nem hallottam mert nagyon jó zenét játszik. Tessék meghallgatni
https://open.spotify.com/artist/6beUvFUlKliUYJdLOXNj9C?si=v0dT-4k5RPi6XsUA_DaVdA

Második előzenekar Iggy Pop volt aki a kora ellenére nagyon pörgös koncertet adott max 2 dal volt ami lassabb volt. Ahogy hallotam másnap is nagyon tetszett a koncert aki nem ismeri annyira a jelenlegi munkásságát. 

https://www.setlist.fm/setlist/iggy-pop/2023/ernst-happel-stadion-vienna-austria-73a70621.html

 

Na de itt van a RHCP koncert a már sokadik nekem. (2x Bécs, 3X Budapest, 1x Nova Rock, 1x Zágráb) A setlist alul van. Amit kiemelné a Here Ever After, Blood Sugar Sex Magic, Soul to Squeeze, I could have lied. Na ezek azok a dalok amik a legjobban szóltak illetve az Eddie. Nagyon jó pörgös volt a koncert és az eddigi egyik legjobbb koncert volt tölük talán a Zágrábi volt a legjobb. Egy kicsit jobban szeretem amikor nem csak a nagy slágereket játszák el de kibaszott jó volt a koncert.

356540462_781430373479337_7763988615385103872_n.jpg

 

VIII. Iggy Pop, Gyárkert, Veszprém 7/30

(2x Bécs, 1x Budapest, 1x Veszprém)

Na hát aznap úgy mentem le Veszprémbe vonattal. Amig kitekertem a vasútállomásra kb. 1 km sikerűlt megáznom. Majd Veszprémben meg napsütés miután átkerekeztem a szállásomra, mivel a vasútállomás már annyira a városzéllén van, hogy az egyik oldalt már szántóföldek vannak. Na de a koncertre menet mér megint elkezdett esni az eső ami eléggé sokáig maradt is. Mire kezdödött a koncert addigra elált az eső. Zseniálisat nyujtott Iggy és az egész zenekara nagyon pörgös koncert volt. A koncert alatt találkoztam texasból idáig utazott bulira váró fiatalokkal. A szálláson még találkoztam egy nagyon fiatal lengyel párral akik vagy tizen sok órát utaztak azért, hogy itt legyenek. Mindenképpen meg kell nézned Iggy-t ha szereted a rock zenét itt a setlist.
U.I. a Gyárkert nagyon menőre sikerűlt.

https://www.setlist.fm/setlist/iggy-pop/2023/gyarkert-kulturpark-veszprem-hungary-13a435fd.html

 

IX. Sziget Fesztivál 8/11

A barátaimmal ezt a napot néztük ki arra, hogy elmegyünk szigetelni. Amin én csak egy ideig vettem részt. Egy nagyon fontos dolgot meg kell jegyezzek ebben az időben hallgattam egy hangoskönyvet aminek az a cime, hogy  From the Basement: A History of Emo Music and How It Changed Society . Ezzel kezdödött az igazi megismerkedésem az Emo világával ami csodálatos és fájdalmas. Vissza a koncertekere az első a Yungblud volt aki ilyen rap/punk/emo játszik ami nagyon illett a hangulatomhoz. Majd jöttek a sárkányosok akire mindenki ropta, valahogy a vége fele elkeveredtem a többiektől. Így keveredtem a Call Me Karizma hangprobájára ahol ugráltam egy kicsit. Majd amint lement a fő fellépő és elkezdte Karizma úrfi egyből felpattantam Szintem úgyan azt a műfajt képviseli mint Yungblud. Linkeket rakok be. 

Yungblud

https://youtu.be/02T6xLNXEE0?si=b5fB_9cOwQFegtKX


Imagine Dragons
https://youtu.be/Te3_VlimRw0?si=HamwlsJTI4BOEBwC

Call me karizma

https://youtu.be/UYeKWOfDcQY?si=Xp9_sV4Zo378MGsF

X. Tábor Fesztivál 2023 8/25

Aurora
Rájuk érkeztem meg és hát rájöttem, hogy többet kénne őket hallgatnom ha már a kis városomból származnak. 
Ossian

Hát nem mondanám, hogy a kedvencem lesz de megértem, hogy valakinek tetszik. Illetve nem hinném, hogy a bemutatásukról sokat kénne beszélnem.

Tankcsapda 

Még minding nagyon jó koncerteket adnak a debreceni zenészek.

8/26

Fish! Együttes

Az énekes sokat viccelödött azon, hogy valaki a tömegből Együttesnek titulálta őket. A színadon volt sok gumicsonak és még Rose D'oro is megjelent. 
AWS
Úgye új énekesük van aki jól beillett a zenekarba de hát egy kicsit más stilust képvisel mint az előadás módja mint eddig. Alapvetően jó volt ezeket a dalokat újra hallani. 
Road 

Ők mindig jó koncertet játszanak. Az egész fesztivál nagyon jó volt és családias. 
https://www.youtube.com/watch?v=th8WgJPmDmU&ab_channel=roadmusicvideo

XI.Franz Ferdinánd ,Gyárkert, Veszprém 8/29

Már megint esett Veszprémben. Ők az a zenekar akikért elöszőr külföldre utaztam vagy 12 évesen. A Gasometer egy kicsit köralakú termében volt az a koncert és hát azóta sok zenét hoztak létre. Indie rockot játszanak sok táncolható dallal. Aki szeretne egy jót bulizni mindenképpen ajánlom és remélem kevésbbé fogtok elázni mint mi. 

https://youtu.be/ncSWZHzNoiE?feature=shared

XII.Harmonia Jazz Udvar Győr 9/2
Orbay Lilla

Kovács Zoltán Trió
Cafuné

Hát inkább egybe írok az egészről ez egy zeneiskolának volt a bemutató koncertje.  Az első hölgyemény nagyon szépen zongorázott és énekelt. A második trió már egy ilyen free-jazz-es hangsúlyba váltott át a hangulat ami tök jó volt. A Cafuné portugálul és spanyolul éneklő sok emberből álló zenekar. Hagyok linkeket. 

https://youtu.be/H8JmWu7PYIc?feature=shared 

XIII. 

Hát ők egy duó akik magyar alter dalokat dolgoznak fel és mellette vannak saját dalaik is. Nagyon hangulatos koncertet adtak. Tessék őket megnézni.
https://youtu.be/y5Iqdl9hAU0?feature=shared

 

2024

 

I. Blink-182, Rise AgainstAdelaide Entretainment Center 2/11

Aki Ismer valószinűleg az valószinűleg rájött, hogy az egyik kedvenc zenekaromról van szó. Már egyszer láttam őket a Sziget fesztiválon de akkor éppen eléggé szétesőben volt a zenekar és hát nem a legjobb koncertet adták. Egy kicsit az elözményekről a jegyek szintem 100% már elkelt a koncertre amikor megérkeztem Ausztráliában és viszont eladoktól eléggé nehézkesen lehetett jegyet venni. Mondjuk ha tudtam volna, hogy van hivatalos jegypénztáruk akkor elmehettem volna az első héten amikor Adelaide-be voltam.  Azért nem is kerestem mert itt minden online műkdődik és nem is feltételeztem, hogy van jegyíroda :D Na de a koncert napján még volt néhány ülőjegy a szinpad oldalához amiből egyet be is szereztem.
Már kora délután odamentem, hogy vegyek némi nemű ajándékot magamnak. Majd elmentem egyet enni/inni egy kocsmába, hogy addig se a 35 fokba legyek kint. Kapunyitás után nem sokkal,  ami olyan 6 fele volt már be is mentem. Nem sokára kezdett a Rise Against és hát ők is nagyon jól játszottak sajnos csak olyan 40-50 percet játszottak. Ja és a benti árak nem voltak egyátalán elszállva. Majd egy kicsit korábban mint ki volt írva kezdett a Blink-182 és hát végig nagyon pörgös volt a koncert. Dalok között megáltak viccelödni de az egész koncert olyan gyorsan eltelt és nem is volt olyan kifejezetten lassú rész, Ami meglepett, hogy játszották a Bored to Death-et (erről az albumról nem szoktak dalokat játszani), majd a ráadásnál jött a One More Time és a katarzis. Annak ellenére, hogy tudtam, hogy melyik dalokat fogják játszani nagyon élveztem. Remélem következőnek lesz álló jegyem.
Haza fele egy olyan busz járatot sikerűlt elérnem ami hivatalosan nem is közlekedett volna. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=jOAfNjWo5yY&ab_channel=dariusraf

 

II. Adelaide Finge

Smiling Through the Human,My Lover Cindi 3/6

 

Az író egyben a főszereplő is és akit Grace Colsey-nek hívnak. Amikor elmentem rá nem tudtam pontosan mire számítsak mert kb. aznap vettem meg rá a jegyet és mint kiderült nagyon jól döntöttem. Na hát az előadás egy telefonhívással kezdődik a múltból majd a Grace elmondja, hogy melyik őslakos  törzsnek a földjén vagyunk és ,hogy tiszteljük őket. Aztán kérdezösködött, hogy kinek milyen mentális betegsége van és kiderült, hogy Ő austista és ADHS-vel diagnosztizálták. Az egész előadás arról szólt ,hogy ezeket a betegségeket beszélt és énekelt különböző formákban. Többet nem is szeretnék mondani de nagyon érdekes volt csak ajánlani tudom. 
https://linktr.ee/gracecolsey

BERLINERS, Holden Street Theatres 3/13

 Az előadók 'furcsa' módon a saját nevükön lépnek fel azaz Nick and Tom. A történet úgy kezdődik, hogy a színpad ketté van osztva, egyik a szovjet másik a nyugati oldal. Kettő teljesen más jellemet mutatkozik be a fal két oldalán. Aztán egy levelet rossz címre küldenek és kiderül, hogy van egy rés a falon ahol tudnak a szereplők kommunikálni majd lebomlik a fal és elindul a még több nevetés. Akit érdekel a vicces történeket mindenképpen ajánlom akár más előadásukat is.

https://linktr.ee/nickandtom

III. Motel Music, Norwood Wine and Food festival

Mivel a hétvégén az AFL ( Ausztrál foci liga) összes meccsét Adelaide-ben vagy környéken ( Ahol lakok ott is volt két meccs) játszották ezért más programokat is szerveztek ide. Például ezt a bor és étel fesztivált ahol finom borokat kostoltam. Egy Fiano-t és egy Malbec-et is kostoltam ezek kicsit különlegességnek számítanak itt. Na de a zenekarra vissza térve nagyon jók voltak ilyen 2000-es évek utáni pop rock klasszikusokat játszottak. 

https://www.motelmusic.com.au/

 

IV. Grasshopper and Butterfrogs, Smoke No Fire, Three Brothers Arms, Macclesfield

Az egész hely ilyen nagyon helyi bandákra épít és szinte mindenki ismer mindenkit. Ha ingyenes a koncert ,ami legtöbbszőr az, akkor van egy fejjel lefele fordított esernyő amiben lehet adományozni a bandáknak. 
A  Grasshopper and Butterfrogs, tipikus alternatív, punkot játasznak nem gondolják túl a dalaikat, de nem is mindig kell. A Smoke No Fire, viszont nagyon jó zenét játszik, Phszicadelikus, instumentális hard rockot leginkább a Dream Theatre-höz  vagy a Leader Kills-hez tudnám hasonlítani. Mindegyik bandát érdemes meghallgatni. 

V: Mark Seymour, Big Easy Radio, Aldinga

A mikor itt voltuk bor kostolón, leginkább azért mert New Orleans bece neve benne van a borászat nevében. A borász mondta, hogy nyugodtan jöljünk el a koncertre annak ellenére, hogy teltházas lesz nekünk hely. Az előzenekekarra érkeztük meg aki egy gitáros volt és loopokra játszotta el a dalait, sajnos nem emlékszem a nevére. Majd jött Mark Seymour aki már jó néhány éve van a pályán és blues-t játszik. Alapvetően nagyon jó volt és élvezetes a koncertje. A blues hangzás miatt nehézkesen értettem a szövegeket de jó volt a zene. 

U.I.

 

Ha valamelyik koncerten ott voltál és szeretnéd megosztani az élményedet nyugodtan kommentelj ide.

 

FOLYT. KÖV.

A bejegyzés trackback címe:

https://sergcegografit3.blog.hu/api/trackback/id/tr616595678

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása